انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا در دندانپزشکی

 اقدامات پیشگیرانه در برابر کرونا در دندانپزشکی






پیشنهاد جامعه دندانپزشکی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در محیط‌های درمانی دندان‌پزشکی



دندانپزشکان عزیز
با توجه به این که موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلای به این بیماری است، درمان قطعی و موثری تاکنون برای آن کشف نشده است. “جامعه دندانپزشکی ایران” با هدف کنترل همه گیری ویروس کرونا در محیط کار و کاهش خطرات احتمالی برای دندانپزشکان محترم و کادر مطب‌ها پیشنهادات زیر را مطرح می‌نماید:







۱- تمام اعمال دندانپزشکی غیر اورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس، در صورت امکان تا زمان اعلام وضعیت عادی با تأخیر انجام شود و از انجام اعمال دندانپزشکی غیرضروری و علی الخصوص درمان‌هایی که موجب پخش ویروس در محیط مطب می‌شود خودداری نمایید.
۲- اگر مطب شما در مجتمع ها و ساختمان های پزشکی می باشد آسانسور ها چندین بار در طول روز ضد عفونی ‌شود و نحوه درستِ کمترین تماس با سطوح درب ورودی به مراجعین و کادر درمانی و منشی‌ها آموزش داده شود.
۳- به کلیه بیماران پس از ورود به مطب توصیه می‌شود از آوردن همراهان غیرضروری خودداری کنند و منشی‌ها هم از تجمع در اتاق انتظار جلوگیری نمایند.
۴- از تجویز داروهای کورتیکواستروئیدها به بیماران خودداری نمایید و اساساً از هرگونه سرکوب سیستم ایمنی آنها اجتناب کنید.
۵- سطوح یونیت و سایر موارد ضروری را با پوشش های یکبار مصرف بپوشانید.
۶- وضعیت تب و تنفس بیماران مشکوک را بررسی کنید و در صورت برخورد به هرگونه مورد مشکوک، آنها را به مراکز درمانی هدایت کنید.
۷- از پذیرش مراجعینی که دارای بیماری‌های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری های خاص را جدی تر بگیرید.
۸- کلیه کارکنان مطب از پوشش کامل محافظتی و ماسک به طور دائم استفاده نمایند و در تمام مدت کار از دستکش استفاده کنند. حتی در موقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس، از دستکش یک بار مصرف استفاده شود.
۹- دندانپزشکان و دستیاران ایشان در هنگام کار بر روی بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش های محافظتی دیگر حتماً از شیلد محافظ و کلاه و به عبارتی پوشش کامل استفاده کنند.
۱۰- کلیه پسماند را به طور کامل در کیسه های مخصوص بسته بندی کرده و وسایل یکبار مصرف مخصوص بیمار و پوشش های مختلف از جمله پوشش‌های یونیت، صندلی، لامپ یونیت و پیش بند، با دقت کامل کما فی سابق پس از مصرف، با دستکش محافظ و در سیستم پسماند جهت امحاء بسته بندی شود.
۱۱- با این تصور که هر مراجعه کننده می تواند یک ناقل فرض شود و کلیه پروتکلی که برای رعایت ویروس هپاتیت به کار می‌رود، برای ویروس کرونا نیز استفاده می شود.
۱۲- ضمن دعوت به آرامش به عموم مردم، خطر انتشار و جدی نگرفتن این بیماری را به آنها گوشزد کنیم و در بالابردن سطح آگاهی آنها نقش موثری داشته باشیم.


منبع: دندانه
۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg