انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

دانشمندان دندان عقل انسان را به فضا ارسال کردند

 دانشمندان دندان عقل انسان را به فضا ارسال کردند


در یک پروژه‌ آزمایشگاهی برای بررسی تاثیر میکروگرانشی، کارشناسان دندان انسان را با استفاده از دستگاهی رباتیک به نام EBIFA در یک ظرف کریستالی به فضا منتقل کردند.






تاکنون دانشمندان برای بررسی اثر میکروگرانش بر نتیجه آزمایش‌های خود از هواپیما‌های ناسا استفاده می‌کردند. این هواپیما‌ها که برای آموزش فضانوردان برای زندگی در وضعیت میکروگرانش مورد استفاده قرار می‌گیرند در ارتفاع بالا به طور ناگهانی به سوی زمین شیرجه می‌زنند و این کاهش ارتفاع سریع سبب ایجاد حالت میکروگرانش به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه می‌شود.

اما  کارشناسان با استفاده از کپسول فضایی نیوشپرد می‌توانند به مدت ۳ دقیقه به بررسی وضعیت میکروگرانش بر نتیجه آزمایش‌های خود بپردازند؛ هرچند برای آزمایش‌های با مدت زمان استقرار در حالت میکروگرانش، تجهیزات باید به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

در پژوهش مذکور، محققان پس از آنکه کپسول به لبه فضا و ورود به حالت تحمل میکروگرانش شد، ربات ظرف کریستالی را باز و دندان درفضا معلق شد.

با استفاده از نوعی تراشه کلیه حرکت‌های دندان در فضا مورد بررسی و ثبت قرار گرفت و با استفاده از آن نوعی اثر هنری ثبت شد.

کارشناسان اعلام کرده اند نتیجه‌های به دست آمده از حرکت ربات حاوی دندان در وضعیت میکروگرانش در آینده‌ای نزدیک در موزه‌ای برای مخاطبان به نمایش درخواهد آمد تا با اثر‌های میکروگرانش بر حرکت اجسام بیشتر آشنا شوند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۰۵ خرداد ۱۳۹۸
اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg