انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

اطلس‏ جامع‏ جراحی‏ شکاف‏ لب ‏و‏ کام

اطلس‏ جامع‏ جراحی‏ شکاف‏ لب ‏و‏ کام
سال چاپ :۱۴۰۰
نوبت چاپ :اول
تعداد صفحات :۱۶۶
قطع کتاب :رحلی-جلد هارد- رنگی
شابک :9786004088930
انتشارات : رویان پژوه
قیمت : ۵,۸۰۰,۰۰۰ ریال
۱۰% تخفیف دائمی خرید آنلاین : ۵,۲۲۰,۰۰۰ ریال

کتاب اطلس‏ جامع‏ جراحی‏ شکاف‏ لب ‏و‏ کام

مولف:پروفسور دکتر ناصر نجمى/ ویراستار علمى: دکتر محمدعلى آسایش /با مقدمه: دکتر بهزاد رهسپار، دکتر حمیدرضا فروتن


جایـگاه «جراحـی فـک و صـورت در درمان شـکاف‌های لب و کام» از آن جایی که متخصصین این رشـته آشـنایی  ظریف‌تری با آناتومی و نیـز نحـوه رشـد  بافت‌هـای نـرم و سـخت فـک و صورت را دارند، بسـیار در خور توجه و اهمیت اسـت و در این کتاب سـعی شـده اسـت برخـلاف دیگـر  مجموعه‌هـا کـه تنهـا بـر چنـد روش درمانی تمرکـز دارند، فلسـفه و طـرق درمانی دیگـری که نویسـنده به آن ایمـان دارد مطـرح گـردد. از  مهمتریـن اهـداف این شـیوه، از بین بردن شـکاف در کودکان مبتلا، تا سـن 6 سـالگی و قبـل از رفتن به مدرسـه و ورود به اجتمـاع اسـت، دسـتیابی بـه صورتی نرمال همراه با فانکشـن و اسـتتیک حداکثـری به طوری که هیچ گونه شـکاف و فیسـتولی در  آنها باقـی نمانـد  مهمتریـن جنبـه روش مطرح شـده اسـت. این شـیوه از این جهت حائز اهمیت  می‌باشـد که بیـش از 90 درصـد کودکانی که بـه ایـن طریـق درمان شـده‌اند و ترمیم کام نـرم و  جایگیری  ماهیچه‌های فانکشـنال کام نرم آنها در بهترین مقطع سـنی انجام  می‌شـود ،نیاز بـه گفتار درمانی نخواهند داشـت.

در روش بیـان شـده در ایـن کتـاب، پیوند اسـتخوان برخلاف طرز و منوال مرسـوم در دنیا کـه تا رویش دندان کانین و حدود سـن 9 تا 12 سـالگی صبر  می‌کنند، در سـن ۵ تا 6 سـالگی انجام  می‌شـود و مزیت این اسـلوب بدین‌جهت اسـت که پیوند اسـتخوان در خردسالی نیـاز بـه حجـم پیونـد کمتر، احتمال عفونـت پایینتر و نیـز در نهایت باعث ایجاد اسـتخوان قویتری می‌شـود. همچنین فلسـفه ترمیم لـب در روش بیـان شـده بـر اسـاس محل‌هـای آناتومیکی و نواحی اسـتتیک لب خواهـد خواهد بود و ایـن تکنیک  می‌تواند بـرای تمامی شـکاف‌ها از قبیل شـکاف‌های یکطرفه یا دوطرفه اسـتفاده شـود.

ورود به صفحه اینستاگرام:

فهرست کتاب:

فصل اول: بستن فانکشنال لب و شکل دهى پسیو) passive( پالاتال

فصل دوم: ترمیم اولیه شکاف لب و بینى یکطرفه

فصل سوم: ترمیم اولیه شکاف لب و بینى دوطرفه

فصل چهارم: ترمیم دو مرحله ای شکاف کام

فصل پنجم: جراحى داخل دهانى شکاف کام با کمک ربات TORCS

فصل ششم: پیوند ثانویة زودهنگام استخوان آلوئولار

فصل هفتم: ارائه مورد Case presentation))

اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg