انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

علم و هنر جراحی نوین اندودانتیکس

علم و هنر جراحی نوین اندودانتیکس
سال چاپ :۱۴۰۰
نوبت چاپ :اول
تعداد صفحات :۴۲۱
قطع کتاب :رحلی
شابک :9786004088916
انتشارات : رویان پژوه
قیمت : ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ ریال
۱۰% تخفیف خرید آنلاین : ۹,۷۲۰,۰۰۰ ریال

ناظر و ویراستاران علمی:

، دکتر گلچین جباری دکتر پریا داودی


اندودانتیکـس شـاخهای از دندانپزشـکی اسـت کـه بـا مورفولوژی، فیزیولـوژی و پاتولوژی پالـپ دندان و بافت‌هـای پری اپیـکال و همچنین درمان بیماری‌هـا و صدمـات مرتبـط بـا این بافت‌ها سـر و کار دارد. جراحی اندودانتیک نیازمند دو جزء جدایی‌ناپذیر است: هنر و علم.

هنـر جراحـی اندودانتیـک شـامل مهارت‌هـای تکنیکـی در طـول پروسـه جراحی می‌باشـد. علـم جراحـی اندودانتیک شـامل علوم پایـه و بالینی مرتبـط بـا شـرایط بیولوژیـک و پاتولوژیـک اسـت کـه راهنمـای هنر مراحل تشـکیل دهنـده جراحـی اندودانتیک بر اسـاس اصـول درمـانِ مبتنی بر شـواهد هستند .

در ایـن کتـاب نویسـندگان از اطلاعـات مبتنی بر شـواهد موجود و مناسـب اسـتفاده کـرده‌اند ."علم و هنر جراحی نویـن اندودانتیکس" بعد از ارائـه اطلاعـات ضـروری مرتبـط با آناتومی، هیسـتولوژی و فیزیولـوژی بافت‌های درگیر در جراحـی اندودانتیک و همچنین مـوارد پاتولوژیکی که تقلید کننـده ضایعـات پـری اپیـکال هسـتند به طور سیسـتماتیک و منظم ترتیـب مراحل انجام درمان را بر اسـاس شـرایط بالینی شـرح می‌دهد.

4 فصـل اول بـه علـوم پایـه مرتبـط بـا  بافت‌های درگیـر در جراحی اندودانتیـک اختصاص یافته اسـت و در ادامـه آنها فصل 5 به طـور مفصل در رابطـه بـا تشـخیص و طـرح درمان توضیح داده اسـت. فصول متعدد به پیشـرفت‌های اخیـر در هنر جراحـی اندودانتیک مرتبط بـا CBCT، نورپردازی و بزرگنمایی، بی‌حسـی موضعی و هموسـتاز، مدیریت بافت نرم، برداشـت بافت اسـتخوانی، قطع کردن انتهای ریشـه، آماده‌سـازی انتهای ریشـه و مواد پرکننـده انتهای ریشـه، همچنین بخیه زدن و دسـتورات بعد ازعمـل  پرداخته‌اند. فصـول بعـدی به سـینوس ماگزیـلاری و ارتباط آن با جراحی اندودانتیک، ترمیم بافت نرم و سـخت بر اسـاس متون قدیمی و پروسـه‌های جراحی جانبـی از جملـه مدیریـت حـوادث حیـن درمـان، تحلیل‌ها، قطع کردن ریشـه، همی سکشـن، ریپلنتیشـن، ترنسپلنتیشـن، افزایش طول تـاج و مواد پیوندی اختصاص یافته اسـت. یـک فصـل در رابطـه بـا فارماکولـوژی جراحـی اندودانتیک به شـرح دارو درمانی‌های قبـل و بعد از جراحی کـه به بهبود و همچنیـن راحتی بیمار کمـک می‌کننـد، پرداختـه اسـت. و فصل آخر نتایـج درمان اندودانتیک را بر اسـاس شـواهد اخیر بررسـی می‌کند.

بنابـر ایـن "علـم و هنـر جراحی نویـن اندودانتیکس" نه تنها بـه خواننده آمـوزش می‌دهد که چگونـه جراحـی اندودانتیک را انجام دهـد در عین حـال او را بـا علـم و تکنولوژی پشـت جنبه‌های تکنیکی آشـنا می‌کنـد و در مجموع " خلاصه، به روز و آسـان" اسـت .


اخبار

ناشران شایسته تقدیر سی امین جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با تقدیر از برگزیدگان جشنواره، ناشران برتر، استاد خادم کتاب، مروج کتاب و استاد برجسته در حوزه تالیف برگزار شد. اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی ...
files-dandanpezeshki-news-920431images-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg